The university faculty's selection in Europe
Abstract
Based on the systems of the faculty selection discussed in this paper, the conclusion that there are two types of systems in Europe can be reached: centralized systems depending on the central government, where the government regulates and dictates the rules for the selection process, including France, Italy and Spain, with their own features. Then, non-centralized systems not depending on the country central government, where each university dictates and manages its own system, such is the case of Germany, the United Kingdom and Northern Ireland, and the Netherlands.
Downloads
References
Docampo, D. (2008). Rankings Internacionales y Calidad de los Sistemas Universitarios. Revista de Educación, (2008), 149-176. Disponible en http://www.revistaeducacion.mec.es/re2008/re2008_07.pdf
González González, J. M. (2006). Los sistemas universitarios del Reino Unido y de España ante el Espacio de Educación Superior. Revista de Enseñanza Universitaria, (28), 19-33. Disponible en https://idus.us.es/xmlui/handle/11441/44653
Morange, J. (2008). La Liberté du professeur des facultés de droit. Revue de Droit Public, (1), 54-79. Disponible en https://catalogue.sciencespo.fr/ark:/46513/sc0001134151
Piñuel Zabala, I. (2008). La Dimisión Interior. Madrid: Pirámide.
Salaburu, P., Moreno, M., Mees, L. y Pérez, I. J. (2003). Sistemas Universitarios en Europa y Estados Unidos. Madrid: Academia Europea de Ciencias y Artes.
Salvador, P., Azagra, A. y Gómez, C. (2008). Criterios de Evaluación de la actividad investigadora en derecho civil, derecho privado y análisis del derecho. Revista para el Análisis del Derecho, (3), 1-63.
Sierra Freire, J. C., Buela-Casal, G., Bermúdez Sánchez, M. de la P. y Santos-Iglesias, P. (2008). Análisis transnacional del sistema de evaluación y selección del profesorado universitario. Interciencia, 33,4. Interciencia, 33(4), 251-257. Disponible en http://hdl.handle.net/10481/32912
This journal provides open access to its content, based on the principle that providing the public with free access to research helps a greater global exchange of knowledge
Revista de la Facultad de Derecho. Creative Commons Reconocimiento 4.0 Internacional License.