The human right to education: projection in the free development of the personality
Abstract
Education is a vital part of the inner essence of the individual that makes up your personality. As well, the free development of the personality of the subject is instituted in inalienable right linked to knowledge and experiences.
The exercise of the right to education reaches a certain value as an adjunct of the intellectual and personal growth of the individual. An education in values not only promotes the free development of the personality, but also of the autonomy of the individual.
Downloads
References
Almenar Ibarra, M. N. (2000). La Declaración Universal de los Derechos Humanos cincuenta años después. En M. Ruiz Corbella y E. López-Barajas (Coord.). Derechos Humanos y Educación. Madrid: UNED.
Ara Pinilla, I. (2014). La difuminación institucional del objetivo del derecho a la educación. Madrid: Dykinson.
Aurelio, M. (1954). Pensamientos. Barcelona: Fama.
Bauman, Z. (2002). La ambivalencia de la modernidad y otras conversaciones. Barcelona: Paidós.
Christie, N. (1986). Suitable Enemy. En Bianchi van Swaaningen (ed.) Abolitionism: Towards a Non-reppresive Approach to Crime (p.3). Amsterdam: Free University.
De Castro Cid, B. (2003). Introducción al Estudio de los Derechos Humanos. Madrid: Universitas.
Díaz, E. (1984). Para una teoría de la legitimidad. En E. Díaz De la maldad estatal y de la soberanía popular. Debate: Madrid.
Embid Irujo, A. (1981). El contenido del derecho a la educación. Revista española de derecho administrativo, (31).
Farrington, D. P. (2003). Developmental and Life-Course Criminology: Key Theoretical and Empirical Issues. The 2002 Sutherland Award Address Criminology, 41(2), 221-256.
Farrington, D. P., Gallagher, B. Morley, L. Ledger, R.J. y West, D. J. (1985). Unemployement, School Leaving and Crime. British Journal of Criminology, 26(4), 335-356.
Fioravanti, M. (2000). Los Derechos Fundamentales. Apuntes de Historia de las Constituciones (trad. de M. Martínez Neira), Madrid: Trotta.
García López, J. (1990). Individuo, familia y sociedad. Los derechos humanos en Tomás de Aquino. Pamplona: Eunsa.
Gil Colomer, R. (2000). ¿Necesitamos una Declaración Universal de las obligaciones del hombre?. En Barba, B. Derechos Humanos y Educación. Madrid: UNED.
Giménez Dasi, M. (2009). Psicología del desarrollo. Madrid: UNED.
Kelsen, H. (1979). Teoría Pura del Derecho. México: UNAM.
Laporta, F. (1987). Sobre el concepto de los derechos humanos. Revista Doxa, 4, 23-46.
Martínez de Pisón, J. (2003). El derecho a la educación y la enseñanza. Madrid: Dykinson.
Martínez López-Muñiz, J. L. (1979). La educación en la constitución española. Persona y derecho. Revista de fundamentación de las instituciones jurídicas y derechos humanos, 6, 37.
Peces Barba Martínez, G. (1991). Curso de derechos fundamentales. Madrid: Eudema.
Peces Barba Martínez, G. (1993). Derecho y derechos fundamentales, Madrid: Centro de Estudios Constitucionales. (Col. El derecho y la justicia).
Pérez Luño, A. E. (2001). Derechos Humanos, Estado de Derecho y Constitución. Madrid: Tecnos.
Pérez Serrano, G. (2000). Derechos Humanos, sociedad civil y educación para la ciudadanía. En E. López Barajas y M. Ruiz Corbella (Eds). Derechos Humanos y Educación. Madrid: UNED.
Rodríguez Rodríguez, E. (2001). La educación moral como garantía de posibilidad de derechos humanos. En E. López Barajas y M. Ruiz Corbella (Eds). Derechos humanos y educación. Madrid: UNED.
Rodríguez-Manzanera, L. (1997). Criminalidad de menores. México: Porrúa.
Rosa Cortina, J. M. (2009). El fenómeno de la delincuencia juvenil: causas y tratamientos. Madrid: Universidad Autónoma de Madrid.
Salguero, M. (1999). La cultura de los derechos fundamentales como garantía de la democracia. Revista del Instituto San Bartolomé de Las Casas, Educación, Estado liberal. Derecho y bienestar social, 4(7), 441-466.
Santana Ramos, M. E. (2014). Las claves interpretativas del libre desarrollo de la personalidad. Cuadernos Electrónicos de Filosofía del Derecho, 29, 99.
This journal provides open access to its content, based on the principle that providing the public with free access to research helps a greater global exchange of knowledge
Revista de la Facultad de Derecho. Creative Commons Reconocimiento 4.0 Internacional License.